VECON gecertificeerd

Heldring Business School is VECON gecertificeerd!

VECON is de Vereniging van Leraren in de Economisch/maatschappelijke vakken. Heldring Business School (HBS) is aangesloten bij VECON. Niet elke school kan dat zomaar, dus wat zegt dat over onze school? Het betekent vooral dat HBS erkent word als een school die zowel in de onderbouw als in de bovenbouw relevante extra’s biedt op het gebied van economische vakken en ondernemerschap. Leerlingen krijgen interessante leerstof en leerervaringen bóvenop de reguliere vakken als Nederlands, Engels en wiskunde. HBS maakt dat bijvoorbeeld mogelijk door samenwerkingen te onderhouden met het bedrijfsleven in de vorm van stages, bedrijfsbezoeken en gastlessen.

Leerlingen die het programma van VECON hebben gevolgd, ontvangen een persoonlijk certificaat waarmee de extra inzet op het gebied van ondernemen individueel is vastgelegd. Dit certificaat kan gebruikt worden als plus-document bij het schooldiploma. De ervaring leert dat de aansluiting met het vervolgonderwijs beter verloopt bij leerlingen die een VECON-certificaat op zak hebben.

Naast de certificering biedt VECON een netwerkorganisatie waar leraren hun kennis kunnen delen, informatie kunnen uitwisselen en dus inspiratie kunnen opdoen. Tijdens de netwerkbijeenkomsten worden workshops aangeboden. Hieruit kunnen leraren concrete ideeën opdoen voor hun eigen lessen. Zodoende geven leraren direct ook invulling aan hun verplichtingen met betrekking tot het lerarenregister. Maar vooral beoogt aansluiting bij VECON het werkplezier van onze leraren sterk te bevorderen.

Geen reactie's