Profielen

Op Heldring Business School worden de volgende opleidingen aangeboden:

• Basisberoepsgerichte leerweg (BBL)
  • Kaderberoepsgerichte leerweg (KBL)
  • Theoretische leerweg (TL)

Wij bieden ook voor alle leerwegen LWOO.

Lessen voor ondernemers.

Op Heldring Business School krijg je, net als op andere scholen, gewoon vakken als Nederlands, Engels en wiskunde. Echt bijzonder op onze school zijn de ondernemersvakken. In de onderbouw maak je kennis met verschillende sectoren en beroepen in de Next Level uren, waarin je kan kiezen voor praktijkvakken als Food & Cooking, Beauty & Health, Sport & Health, Research & Environment, Creativity & Innovation en Business & Technology.

Profielen bovenbouw.

Voor de bovenbouw kies je tussen de profielen Economie & Ondernemen en Zorg & Welzijn. In deze sectoren zijn steeds meer ondernemers te vinden. Je leert dan wat er binnen die sector nodig is om later succesvol te ondernemen. Om alvast te wennen aan het ondernemerschap, kom je vanaf de derde klas op de business-dag in je Heldring-uniform naar school!

Economie en Ondernemen.

Op de afdeling Economie en Ondernemen (E&O) staat het werken in een (eigen) onderneming centraal. Alle aspecten van het bedrijf komen aan bod: administratie en commercie, maar ook marketing, webshop, logistiek en ICT. Dit profiel wordt zowel op BBL- en KBL-niveau aangeboden.

Bij Economie & Ondernemen leer je de fijne kneepjes van het ondernemerschap: creativiteit, flexibiliteit, commercieel inzicht en doorzettingsvermogen. ‘Gewoon’ Engels spreken, maar ook business Engels, jezelf succesvol presenteren, businessplannen schrijven en in gesprek gaan met de bank. Je leert niet alleen uit boeken, maar vooral ook door te doen. Je voert daarom onder andere werkopdrachten uit in onze winkel of in de administratie- en vergaderruimte. Wij koppelen je aan echte ondernemers en laten je ervaring opdoen in de praktijk. Zo is de stage ook een belangrijk onderdeel van het programma.

Zorg en Welzijn.

Op de afdeling Zorg & Welzijn (Z&W) staat het werken in de zorg centraal. Alle aspecten van het werkveld komen aan bod: hulpverlening en verzorging, welzijn van kinderen, jongeren en ouderen tot aan de facilitaire dienstverlening. Het profiel Zorg & Welzijn biedt een brede opleiding, waarbij het ondernemerschap in de zorg centraal staat. Dit profiel wordt zowel op BBL- en KBL-niveau aangeboden.

Bij Zorg & Welzijn leer je de fijne kneepjes van de zorg: creativiteit, flexibiliteit, commercieel inzicht en doorzettingsvermogen. Werken in de zorg betekent werken met mensen. Je moet je dienstbaar kunnen opstellen, goed kunnen luisteren, met vertrouwen kunnen samenwerken en respectvol communiceren. Je leert niet alleen uit boeken, maar vooral ook door te doen. Je voert daarom onder andere werkopdrachten uit op onze verpleegafdeling, het kinderdagverblijf of ons restaurant. Wij koppelen je aan echte ondernemers en laten je ervaring opdoen in de praktijk. Zo is de stage ook een belangrijk onderdeel van het programma.