Overgangsnormering

Overgangsnormen onderbouw 2023 – 2024

Gedurende het schooljaar worden er drie rapporten uitgereikt. De weging per rapport is als volgt:

• eerste rapport: 1x
  • tweede rapport: 2x
  • derde rapport: 2x

De school maakt gedurende het schooljaar gebruik van gecertificeerde toetsen (JIJ-toetsen) voor Nederlands, Engels en rekenen. De resultaten van deze toetsen worden meegewogen bij de overgang. In geval van opstroom (= naar een hogere leerweg) wordt in een aantal gevallen kritisch gekeken naar de uitslagen van deze toetsen.

In de onderbouw zijn de vakken onderverdeeld in drie clusters. In de tabellen kunt u de verdeling zien. Hierin is aangegeven wat de eisen zijn voor bevordering en opstroom. Over het algemeen is een leerling bevorderd als hij/zij:

• voor elk cluster gemiddeld een 6 of hoger staat;
  • niet meer dan 1 onvoldoende heeft in cluster 1 en deze onvoldoende niet lager is dan een 5.